Prosjektledelse

Vår prosjektledelse består av våre fast ansatte funksjonærer. Samtlige har relevant erfaring og formalkompetanse knyttet til sine ansvarsområder og oppgaver.

Vi tilrettelegger som regel med stedlig byggeledelse i våre prosjekter og anleggsplasser.

Prosjekteiers oppgaver kjennetegnes ved å ha overordnet ressurs og resultatansvar i prosjektet, samt ivaretakelse av erfaringsoverføring mellom prosjekt stegene. Prosjekteier deltar i byggherremøter sammen med prosjektledelsen.

Våre prosjektledere har ansvar for prosjektledelse og organisering av prosjektet. Prosjektledelsen omfatter hovedsakelig produksjonsledelse, koordinering, fremdrift, økonomi, endringshåndtering, kvalitetsstyring, HMS, innkjøp, kommunikasjon og rapportering.

Våre anleggsledere har ansvar for den daglige driften av våre anleggsplasser. Anleggslederne har også flere oppgaver knyttet til økonomi, fremdrift, koordinering og endringshåndtering. HMS i utførelse er en viktig del av anleggsleders oppgaver.

Våre prosjekteringsledere har ansvar for fremdriftsplanlegging og koordinering av vår prosjekteringsledelse. Dette skjer som regel i tett samarbeid med den øvrige prosjektledelsen. Oppggavene omfatter i tillegg fastsetting av løsninger, byggesak, sikker jobbutførelse, kvalitetssikret produksjonsunderlag og oppfyllelse av kvalitetsforpliktelser.

Avslutningskoordinator bidrer i prosjektenes sluttfase og tilrettelegger for feilfrie overleveringer, forbereder sluttbefaringer, samt bistår med opplæring og overlevering. Etter overlevering sørger også avslutningskoordinator for ivaretakelse av reklamasjonsfasen.